Historie og beliggenhet

Nordberg menighets barnehage er en 2-avdelings barnehage bestående av én storbarns- og én småbarnsavdeling. Vi eies av Nordberg menighet og holder til i det såkalte ”Ungdomshuset”, som ligger i tilknytning til Nordberg kirke. Nordberg menighets barnehage ble etablert i 1956; først som en liten barnehage i det gamle kapellet, så i kirkekjelleren, og etter hvert som en større barnehage i eget hus. Åpningstider og inntak av aldersgrupper har endret seg siden oppstarten, hele tiden i takt med utviklingen for øvrig.

Vi har en fantastisk beliggenhet, med gangavstand til Nordmarka. Vi har også store og kuperte uteområder som innbyr til varierte aktiviteter vår, sommer, høst og vinter.

Innearealene våre er tilsvarende gode, og gir rom for variert lek. Vi er opptatte av å tilby barna våre allsidig lek i allsidige omgivelser.